Szkolne rozrywki


Kliknij na tytuł zabawy, aby dowiedzieć się więcej.
Zagadki Fokusa to zabawa trwająca podczas pierwszego tygodnia roku szkolnego (Poniedziałek - Piątek). Fokus, czyli szkolny bot, każdego dnia zadaje w Wielkiej Sali (pokój czatowy) inne pytanie, które pojawia się po wpisaniu na czacie słowa "pytanie". Pytania dotyczą głównie szkoły, aby lepiej się z nią zaznajomić. Wszystkie pytania Fokusa i odpowiedź na nie należy wysyłać w e-mailu do dyrekcji. 
                                                                                                 
Galeonerzy to magiczny turniej, inspirowany mugolskim, zatytułowanym "Milionerzy". Uczniowie zbierają się na czacie, w Wielkiej Sali. Zabawa jest prowadzona przez wyznaczoną do tego osobę (prefekta, stażystę bądź nauczyciela). Zadaje ona pytanie wstępne. Ten, kto pierwszy poprawnie na nie odpowie, zasiada na stołku i bierze udział w turnieju. Jest przygotowane 8 pytań z czterema odpowiedziami, każde warte daną ilość punktów. Są trzy kwoty gwarantowane. Gracz nawet źle odpowiadając bądź rezygnując, otrzyma wynagrodzenie warte tyle, ile wynosiła ostatnia kwota gwarantowana. Czas odpowiedzi na pytanie nie może wynosić więcej niż 40 sekund, chyba, że gracz zastosował koło ratunkowe. Dostępne są koła 50:50 oraz Pytanie do przyjaciela. Można wykorzystać każde z nich tylko raz. Gracz nie może wykorzystać koła po upływie 20 sekundy odpowiadania na pytanie. Jeśli chce z niego skorzystać, musi krzyknąć "KOŁO!". Podczas jednego turnieju może wziąć udział maksymalnie sześcioro graczy.
Pojedynek na wiedzę polega na przygotowaniu uczniów do OWUTEMów. Uczniowie, po zebraniu się w Wielkiej Sali, wędrują po kolei po klasach i rozwiązują zagadki, zadawane przez boty lub nauczycieli czekających w swoich klasach. Po rozwiązaniu każdej kolejnej zagadki uczniowie otrzymują instrukcję, po której poprawnym zinterpretowaniu otrzymają informację, do jakiego pokoju muszą udać się następnie. Po przejściu wszystkich zagadek wraca się do Wielkiej Sali. Za wydarzenie można zebrać spore ilości dodatkowych punktów.
Bal Zimowy odbywa się w pierwszy dzień zimy, 22 grudnia. Po wydarzeniu lekcje zostają odwołane i pozostaje tak aż do 27 grudnia. Podczas balu uczniowie mogą tańczyć, skorzystać z baru i wykonywać interakcje z innymi uczestnikami wydarzenia. Podczas balu organizowane są konkursy, które są związane z tematyką zimową. Po balu do Wielkiej Sali przychodzi Dziadek Mróz, który obdarowuje wszystkich obecnych na balu dodatkowymi prezentami.
Oficjalne obchody Bożego Narodzenia odbywają się w drugim lub trzecim tygodniu grudnia. Zabawa polega na klimatycznym ubraniu choinki w Wielkiej Sali. Podczas wydarzenia przewidziana jest także uroczysta kolacja, podczas której śpiewa się świąteczne piosenki, kolędy i spożywa świąteczne dania, takie jak np. świąteczny pudding. Po ubraniu choinki i zjedzeniu kolacji organizowany jest kulig po błoniach. Za wydarzenie można zgarnąć punkty za stosowanie klimatu.
Upiorna uczta to szkolne celebrowanie Nocy Duchów, powszechnie nazywanej Halloween. Odbywa się wieczorem poprzedzającym 31 października we Wielkiej Sali. Jeśli wypada w tygodniu, to lekcje tego i następnego dnia zostają odwołane. Na wydarzenie uczniowie mogą przyjść w oryginalnych strojach. Muszą wtedy uczestniczyć w wydarzeniu na nicku (toleruje się nicki tymczasowe). Nick musi prezentować się w następujący sposób: Dynia_JuliaFawison, Wilkołak_JuliaBeaveran, czyli zawierać imię i nazwisko oraz strój. Za strój i klimat, a także konkurencje organizowane podczas wydarzenia uczniowie mogą dostać punkty. Odbywa się plebiscyt na Króla i Królową Balu. Tytuł ten może zdobyć osoba, która ma ciekawy strój i wykazuje się aktywnością podczas trwania całego eventu. Podczas Upiornej Uczty przewidziane są inne upiorne atrakcje, mające nadać jej Halloweenowy klimat.
Walentynkowa poczta polega na wysyłaniu i wręczaniu walentynek. Odbywa się w pierwszej połowie lutego, w okresie walentynkowym. Wraz z nadejściem lutego na stronie pojawia się możliwość napisania anonimowej walentynki zaadresowanej do ucznia, nauczyciela lub kogokolwiek ze strony. 14 lutego (zazwyczaj) wszyscy zbierają się na Wielkiej Sali i odczytywane są Walentynki. Można zdobywać punkty za aktywne uczestnictwo w przygotowanych zabawach.
Wypad do Hogsmeade może odbyć się raz lub dwa w ciągu roku szkolnego. Polega on na odwiedzeniu Wioski i wejściu do kilku wybranych przez organizatorów sklepów, gdzie na uczestników wycieczki czekają zagadki do rozwiązania. Na koniec planowana jest wizyta w Trzech Miotłach, gdzie wszyscy mogą skosztować kremowego piwa i innych smakołyków, a także zdobyć punkty dodatkowe punkty za dotrwanie do końca wycieczki.
Zagubione stworzenia są ukryte w zamku, czyli na podstronach. Zabawa trwa trzy dni. Każde zwierzę ma pytanie, na które należy odpowiedzieć. Treść pytania każdego zwierzęcia, odpowiedź na nie, miejsce i nazwę ukrytych stworzeń należy wysłać na e-mail dyrekcji, aby zyskać punkty.
Polowanie na pisanki odbywa się w tygodniu Wielkanocnym od poniedziałku do piątku. Na podstronach ukryte są trzy pisanki. Zmieniają swoje miejsce każdego dnia. Zadaniem dla uczestnika jest odnalezienie jak największej ilości pisanek przez cały tydzień i wysłanie w piątek lub sobotę odpowiedzi na e-mail dyrekcji, w której zawarte są informacje, gdzie każdego dnia ukrywały się pisanki. Za poprawne odpowiedzi można zgarnąć punkty.
  • Wieczór zagadek
 Wieczór zagadek odbywa się w każdy piątek roku szkolnego po lekcjach, o godzinie 20:10 w Wielkiej Sali. Trwa do dziesięciu minut. Organizator ma przygotowane 20 różnych pytań dotyczących Harry,ego Pottera. Celem jest udzielenie na nie odpowiedzi w ciągu trzech sekund. W każdy weekend punkty z zabawy są sumowane i przelewane na konta uczniów.

Wyprawa odbywa się w lipcu, kiedy jest ciepło na zewnątrz. Uczniowie zbierają się w Wielkiej Sali, z której wraz z pracownikami szkoły wyruszają na górski szlak. Po drodze mogą napotkać różne przeszkody, których należy się pozbyć w sposób klimatyczny. Po wspięciu się na szczyt góry rozpalane jest ognisko, podczas którego odbywają się różne zabawy i gry.

Na tłusty czwartek w newsie przekazywany jest szablon do stworzenia jak najbardziej kreatywnie udekorowanego pączka. Po zebraniu wszystkich prac są one oceniane przez jury, a trzy najlepsze prace otrzymują wysokie wynagrodzenie.

Dzień Pottera odbywa się w roku szkolnym 31 lipca, w urodziny wybrańca. Podczas wydarzenia Wielką Salę odwiedzają różne postacie z serii, integrując się z uczestnikami, opowiadając o sobie ciekawostki i zadając im różne pytania, za które przyznawane są punkty. Uroczystość podsumowuje ogłoszenie "Pottermaniaka", czyli osoby, która udzieliła najwięcej poprawnych odpowiedzi w najkrótszym czasie. 

W każdym roku szkolnym odbywa się trzy-etapowa Locariada, czyli magiczna wersja "Familiady". Przebiega na identycznych zasadach. W pierwszej rundzie mierzą się ze sobą dwa domy, a w kolejnej pozostałe dwa. W trzeciej rundzie dwa zwycięzkie domy walczą o zwycięstwo w turnieju. Każda drużyna składa się z 4 lub 5 osób.

Ta rozgrywka odbywa się w każdym roku szkolnym i trwa od pierwszego tygonia aż do zakończenia roku szkolnego. Polega na zebraniu jak największej ilości kart czarodziejów, które rozmieszczone są po całej stronie internetowej, każdego dnia w innym miejscu. Łącznie jest ich 100. Osoba, której uda się zebrać wszystkie, otrzymuje specjalną nagrodę. Każdy kto zbierze karty zostaje nagrodzony punktami.

Zabawa odbywająca się w dniach poniedziałek-czwartek po lekcjach we Wielkiej Sali. Polega na losowaniu różnych smaków fasolek od Bertiego Bota. Każda fasolka ma swoją punktację, a regularne uczęszczanie na tę krótką zabawę pozwala zdobyć wiele punktów.